penguen-2.1

Penguen 2.1 Güncellemesi ve Önemi Artan İçerik Kalitesi

Google’ın 15. yaş gününe istinaden büyük bir değişme gitmesi ve Penguen algoritmasını güncellemesiyle birlikte şuan itibarıyla dünya genelinde Google üzerinden yapılan aramalar, %90’ı yeni algoritmaya göre şekilleniyor. İnternetin geleceğini ilgilendiren pek çok konuda oldukça kapsamlı değişimlerin söz konusu olduğu algoritma güncellemesi ile Google mobil internet kullanımına, sosyal medya etkinliğine, içerik yayınlayıcının güvenilirliğine ve bilhassa da Google Plus hesaplarının yönetimine değer veriyor. Apple kullanıcılarının Siri üzerinden her geçen gün biraz daha fazla sesli arama yapması ve Google Glass teknolojisinin çok yakında hayatımızın bir parçası olarak tüm Google aramalarını sözlü olarak yapmaya imkan sağlaması, arama motoru algoritmasının da dil kullanımına algılama ve etkin şekilde yanıt vermeye yönelik değişim geçirmesine neden oldu. Yani bu algoritma değişimi ile Google geleceğin dijital dünyasında etkili olacak unsurları göz önüne aldı ve çok büyük bir projenin ilk adımı olarak yepyeni bir algoritma geliştirdi. Algoritmanın SEO çalışmalarının gidişatını kökten değiştirdiği şüphe götürmez bir konu olsa da, şuan için neredeyse kimse hangi konularda ne ölçüde bir etkinin söz konusu olduğunu söyleyemiyor. Ancak Google tarafından yapılan açıklamalar ve bir haftalık deneyimler doğrultusunda yeni algoritmanın geleceğin SEO çalışmalarında hangi yönleri ciddi biçimde etkilediği de yavaş yavaş belli oluyor. Arama sonuçlarını doğrudan ve dolaylı olarak etkileyecek olan bu unsurlara, mümkün olduğunda geniş bir perspektifle birlikte göz gezdirelim.

 

Daha Tutarlı Sonuçlar İçin Şematik Aramalargoogle-penguen-güncellemesi

Google uzun zaman boyunca dünyanın dört bir yanındaki kullanıcıların arama motoru kullanım alışkanlıklarını inceleyerek, son derece kapsamlı analizler yaptı ve önemli sonuçlar elde etti. Geçmiş yıllarda büyük öneme sahip olan anahtar kelime odaklı aramaların gözden düştüğü yeni algoritma güncellemesi ile pek çok webmasterın düşük arama hacmi nedeniyle önemsemediği uzun anahtar kelimeler (Long Tail Keywords) tahmin edilenden de fazla önem kazanıyor. Zira Google yaptığı analizlerde birkaç kelimelik sorgularla kullanıcıların aradığı içeriğe erişim sağlayamadığını ve dönüp dolaşıp çözümü daha fazla kelimenin yer aldığı “daha kompleks” arama terimleri kullanmakta bulduğunu gördü. Bunun için de yeni algoritmanın en büyük özelliği, Google kullanıcılarının kompleks sorgularla daha tutarlı bilgiye erişim sağlayabilmesi oluyor. İçerik sağlayıcı tüzel ve gerçek kişilerin uzun arama terimlerini göz önünde bulundurması, içerik geliştirirken kullanıcıların arama motoruna yöneltebileceği kapsamlı sorular düşünerek paylaşımda bulunması gerekiyor. Örneğin; Google üzerinden İstanbul’daki bir gökdelenle ilgili sorgulama yapan kullanıcıya sadece gökdelenin konumuyla ilgili bilgi verilen içerikler değil, ilgili yapının inşa tarihinden yüksekliğine pek çok farklı bilginin paylaşıldığı içerikler öncelikli olarak sunuluyor. Bu doğrultuda kaliteli içerikten bahsetmek için artık içeriğin kendisinin çok yönlü bilgilendirme imkanı sunması gerekiyor. Daha tutarlı sonuçlara erişim sağlamayı vaat yeni yeni Google algoritması, bu doğrultuda kullanıcılara daha kompleks aramalar yaparak çok daha kaliteli içeriğe ulaşmayı vaat ediyor. Yani arama terimi daha kompleks hale geldikçe, kullanıcının daha kaliteli içeriğe ulaşma şansı da artıyor.

 

Yararlı İçeriğin Değişen Tanımıseo-içerik

İçerik üreticilerinin her zaman dilinde olan ve SEO çalışmalarında da her daim adı geçen yararlı içerik, yeni Google algoritması ile ciddi bir tanım değişikliğine maruz kalıyor. Zira içeriğin sadece çok yönlü bilgi vermesi, akıcı bir dile sahip olması ve dilbilgisi kurallarına da özen gösterilmiş olması artık Google için “tam manasıyla” kaliteli bir içerik olarak görülmüyor. Google’ın yeni algoritması için kaliteli içerik, bu bahsi geçen unsurlar kadar içeriğin başta Google Plus ve sonrasında sosyal medya araçlarında etkin bir şekilde yönetilmesiyle ortaya çıkıyor. Sosyal medyada yayınlandığı andan itibaren geniş kullanıcı kesimi tarafından ilgi gören içeriklerin insanların ilgisini çeken ve kullanıcılara da yarar sağlayan bilgiler içerdiğine kanaat getiren yeni algoritma, bu tür içeriklerin yayıncısı olan web sitelerine de sorgularda öncelik tanıyor. Web sitesinin yayınladığı herhangi bir yazının, videonun, görselin ya da animasyonun sosyal medyada paylaşılması, hakkında konuşulması, beğenilmesi ve üzerinden tartışmalar yürütülmesi Google sorgularında da siteye ciddi bir avantaj sağlıyor. Ancak kaliteli içerik tanımında bu unsurların doğru kullanılması da tüm SEO ve dijital pazarlama stratejinin belki de en önemli noktasını oluşturuyor. Çünkü yeni algoritmanın durmaksızın link paylaşımı yapan ancak bu yoğun paylaşımına eşit yoğunlukta ilgi bulamayan web sitelerine karşı pek de ılımlı olduğunu söylemek güç. Adeta kendi kendine Facebook, Twitter veya Google+ hesabında sürekli link paylaşan ancak bir avuç insanın dahi ilgisini çekmeyen web sitelerinin bizzat kendi eliyle Google sıralamalarında düşmesine neden olması mümkün. Yeni algoritma yapılan paylaşımlar arttıkça sosyal medya kullanıcılarından alınan geribildirimlerin (feedback) de paralel olarak artmasını talep ediyor. Bunun olmaması ise web sitesinin sosyal medyayı etkin kullanmaya çalışırken algoritmanın kestiği ceza neticesinde hızlı bir düşüş yaşaması anlamına gelebiliyor.

 

Google Plus Hesaplarının Değeri Yükseliyorgoogle+

Çoğu webmasterın ve site sahibinin hala pek fazla önemsemediği Google Plus, dünyanın bir numaralı bilişim firmasının bir ürünü olarak kolayca vazgeçilebilecek bir uygulama değil. Nitekim Google zaten geçtiğimiz yıl Google+ hesaplarının doğru şekilde yönetiminin “algoritmanın kaliteli içerik algısı üzerinde pozitif etkiye sahip olduğunu” altını çizerek belirtmişti. Yeni güncelleme ile Google sorgularının iyileşmesine büyük yardımı dokunan Google Plus hesapları, web sitelerinin de arzu ettiği sıralarda yer alması için mutlaka ama mutlaka vakit ayırması gereken araçlardan biri oluyor. Google Plus hesapları üzerinden yapılan paylaşımların ne denli geniş bir çevre tarafından +1’lendiği algoritmanın kaliteli içerik üreticisi algısı üzerinde son derece etkili olsa da; Google+ gruplarına üyelik, tartışmalardaki aktiflik, gruplardaki sorularla ilgilenilmesi ve soruların doğru şekilde cevaplanması da bir o kadar etkili. Ayrıca içerik yayıncısı tüzel ve gerçek kişilerin Google Plus çevrelerinin sayısı kadar bu çevrelerin paylaşımlarını +1’leyerek kendi çevrelerinin de bu içeriklerden haberdar olmasını sağlaması da yeni algoritma tarafından ciddi derecede önemseniyor. Bunun için bugüne kadar hala bir Google Plus hesabı açmamış ya da açmış ancak aktif bir şekilde hesabını yönetmemiş olanların yeni algoritmanın gözüne girmesi için elini çabuk tutmasında fayda var. Geleceğin SEO çalışmalarının odağında olacağı şüphe götürmez bir biçimde belli olan Google Plus, algoritmanın da kaliteli içerik tanımı yaparken başvurduğu temel referans noktalarından biri haline dönüşüyor.

 

Mobil İnternetin Durdurulamaz Yükselişimobil-internet

Google Glass teknolojisinin tahminlerden de daha fazla ilgi görmesi üzerine dünyanın dört bir yanında “yüz milyonlarca” insan bu yeni mobil cihazla tanışmak isterken, Glass kullanıcılarının tüm Google aramalarını sesli olarak yapacak olması algoritmada da köklü değişimleri gerektirdi. Nitekim bu yeni algoritma güncellemesi Google üzerinden yapılan sesli aramaların daha kolay anlaşılması ve kullanıcılara daha tutarlı sonuçlar sunulabilmesi adına atılan ilk ve dev bir adım. Bunun haricinde mobil iletişimin açık ara lideri olan Apple tarafından geliştirilen ve popülerliği de sürekli artan Siri uygulamasının da çok fazla kullanılması, Google algoritmasının mobil aygıtlarla dil kullanarak yapılan aramalara esnek çözümler sunacak şekilde yeniden yapılandırılmasına neden oldu. Bugün dahi Google Arama Motoru üzerinden yapılan aramaların yaklaşık olarak yarısı mobil cihaz kullanıcıları tarafından yapılıyor. Bu durum söz konusu etkinlikler, restoranlar, sinemalar, tiyatrolarla ilgili aramalar olduğunda %60’ları dahi bulabiliyor. Mobil internetin yaygınlaşması ve potansiyelinin de dur durak bilmeden artması, Google’ı algoritmada köklü değişimler yapmaya itti. Mobil cihaz kullanıcılarının bugün dahi yaygın biçimde sesli arama yapmayı tercih etmesi ve yakın gelecekte tüm Google Glass kullanıcılarının sadece günlük konuşma dilini kullanarak sorgu yapacak olması, algoritmanın insan dilinin karmaşık kullanımını algılayabilecek ve yanıt verebilecek özelliklere sahip olmasını gerektirdi. Bu köklü değişimin etkileri ise arama terimlerinde her geçen gün daha da kompleks ifadelerin kullanılması anlamına geliyor. Dolayısı ile SEO ile ilgili tüm çalışmalarda öncelikle hedef kitlenin ne denli karmaşık aramalar yaptığının ve bu aramalarla da hangi içeriklere ulaşmayı hedeflediğinin mutlaka kapsamlı bir şekilde analiz edilmesi gerekiyor. Çünkü dil kullanımı, klavye ile arama yapmakla kıyas dahi kabul etmeyecek derece kompleks sorgular yapılması manasına geliyor.

 

İçerik Yayıncısının Güvenilirliği

Google yeni algoritmasıyla birlikte kaliteli içerik tanımını büyük oranda değiştirirken, bu değişim içerik yayıncılarını da ilgilendiriyor. Zira bir algoritmanın yazıları ya da videoları; okuyarak ya da izleyerek kaliteli olup olmadığına tek başına karar vermesi mümkün olmadığından, algoritma bunu milyonlarca insanın dijital dünyadaki davranışlarını analiz ederek yapıyor. Bu aşamada içeriği yayınlayan web sitesinin güvenilirliği yani Google üzerinden yapılan aramaları ilgilendiren konudaki otoritesi, yayınlanan içeriğin de kalite derecesini ve dolayısıyla sorgularda hangi sırada yer alacağını etkiliyor. İçerik yayıncısının Youtube, Google Plus, Twitter, Facebook gibi platformlardaki etkinliği ve takipçilerinin bu bağlamda büyük önem kazandığını görülüyor. Bu tür farklı dijital platformlarda geniş kullanıcı kesimine hitap eden, yayınları hakkında konuşulan, kullanıcıların yayınlanan içeriği değerli bularak sosyal çevresiyle paylaşması yeni algoritmanın gözünde içerik yayıncısının güvenirliğini artması manasına geliyor.

 

 

0 cevaplar

Cevapla

Tartışmaya katılmak ister misiniz?
Katkı yapmaktan çekinmeyiniz!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>